Monday, October 14, 2013

Bestnyer klu dpt hadiahkan 'iPhone5 Ibrahim' utk En Suami..

Ishhh..sejak biler lak iPhone keluarkan model Ibrahim ni.. hehe, actually aku gelarkan  iPhone ni sebagai 'iPhone5 Ibrahim' disebabkan iPhone ni hadiah bagi contest sempena sambutan kelahiran ulang tahun pertama adik Ibrahim… klu nak tahu, kena ler baca entry ni sampai abis yek…:)

Actually, ni first time aku join blog contest..hehe.. sajer je, niatnya kalau ada rezeki menang, nak hadiahkan iPhone ni pada en suami. Ada 2 sbb nape aku nak kasi hadiah ni pd En Suami (klu ada tuah menang ler..), sbb pertama, bulan lepas en suami ada hadiahkan aku Samsung Galaxy SIII sebagai hadiah besday (selain hadiah wallet)…sbb keduanye, minggu lepas.. en suami ada voice out yg dia teringin nak tukar hp dia yg dah lama ke hp  iPhone. Tapi, aku  leh dengar je ler luahan hati dia..nak belikan, mmg aku tak cukup budget ler..:(

So, lepas baca entry Mr Ben Ashaari psl contest ni (hehe..actually aku ni salah seorang silent reader blog Mr Ben ni), terbuka le plak hati aku nak try join.. mana ler tahu ada rezeki yek… hehe, bak kata pepatah..tuah ayam nampak dikaki, tuah manusia hanya Dia yg tahu..Aminnn…

So, aku pun explore le blog si pencetus contest ni yakni superibu.com. (Hehe..lepas ni, blog ni akan masuk list blog utk di'follow')…blog ni kepunyaan Pn Salwa, seorang ibu kepada 4 org cahayamata..kisah hidupnya pun banyak menyedarkan aku betapa kita perlu tabah dan yakin pada kuasaNya..  contest ni pun dianjurkan sempena sambutan kelahiran tahun pertama anak bongsunya, adik Ibrahim. Adik Ibrahim pernah dimasukkan ke ICU sbb masalah  jantung (utk baca lebih, boleh klik entry http://superibu.com/2013/03/perkembangan-ibrahim/).

Masa baca kisah adik Ibrahim ni, hati aku mmg tersentuh sbb aku pun pernah alami situasi lebih kurang macam ni dengan anak sulung..amar pernah masuh ICU selama 2 minggu dan Dr cakap dah takde harapan..masa tu hanya Allah tahu perasaan aku..Tapi, kuasaNya lebih dari segala-galaNya, Alhamdulillah bayi yg dikatakan takde harapan utk hidup lama tu masih sihat walafiat sehingga hari ini..jadi,sekiranya anda berminat nak join contest ni, boleh ler klik di  http://superibu.com/2013/10/contest-iphone-5s-sempena-bulan-kelahiran-pertama-ibrahim/

Pn Salwa ni juga aktif sebagai pengedar produk Shaklee yang telahpun diketahui ramai sebagai produk yang bagus untuk kesihatan. Antaranya, produk untuk ibu2 yang hamil, ibu yang berpantang dan mereka yang mengamalkan penyusuan Susu Ibu ..

Alhamdulillah, utk anak ketiga, aku dapat mengamalkan penyusuan ekslusif sehingga 1 tahun, dan meneruskan penyusuan sehingga anak berumur 2 tahun lebih… Jadi, bagi mereka yang mementingkan kesihatan diri dan bayi, bolehler dapatkan maklumat lanjut psl kelebihan produk Shaklee dgn klik pd link Pengedar Shaklee yang menjual Set Bersalin Shaklee ataupun terus ke link http://vitaminibu.com/set-bersalin-shaklee/. Bagi aku, klu produk tu bagus, why not kita kongsi infonya sama2..tul tak? Hehe..

Kaylah..utk adik Ibrahim, selamat ulangtahun kelahiran yang pertama..semoga adik sentiada dibawah lindunganNya, Aminn…utk Pn Salwa, congrats sbb berjaya organize contest ni..utk kawan2 pembaca lak, jomler join contest ni..di samping memeriahkan dunia blogger, kita leh kenali lebih ramai blogger, kenali produk baru (bagi mereka yg masih x kenal Shaklee) dan klu ada rezeki, boleh menang hadiah!!!!!. (Kalau x menang pun, kita ada pengalam an join contest blog..hehe, macam aku ni..)

Website superibu.com...
website ni lebih kepada personal blog Pn Salwa...

Website vitaminibu.com.
website ni lebih kepada blog perniagaan bagi produk Shaklee..lengkap dengan semua informasi berkenaan produk Shaklee ini..


-END_

2 comments:

KamilSalleh said...

Assalamualaikum...salam perkenalan...Saya pun join juga contets ini. Ulasan yg menarik...semoga berjaya. Kalau sidi singgah le..ke entri/blog saya. Semoga berjaya.

af-aziey said...

Salam perkenalan juga buat En Kamil. Saya dah blogwalking ke blog en kamil. Rupanya En Kamil ni otai blogger jugak yek ..:)
Alhamdulillah, nampaknya kita sama2 berjaya ke stage seterusnya..semoga kita dapat buat yg terbaik esok..
InsyaAllah..

Renungan sejenak

Usaha yang bersungguh-sungguh pasti akan membuahkan kejayaan kecuali dengan takdirNya; yang terselindung seribu satu hikmah disebaliknya.