Sunday, January 13, 2013

IC Baru.

Baru-baru ni aku pegi bank utk urusan kiriman wang bibik aku ke indonesia... disebabkan lama sangat tunggu no giliran aku dipanggil, aku pun gi tanya kat Cik kaunter khidmat pelanggan psl urusan tukar kad bank aku yg still version lama..Cik kaunter ni dengan baik hatinya try utk proses pertukaran kad aku..tapi, masalahnya kad pengenalan aku dah rosak, tak boleh masuk dalam slot pengimbas cip sebab plastik lapik kad IC aku dah terkopek.. disebabkab Cik kaunter takut slot pengimbas cip tu rosak, dia minta aku tukar kad IC dulu... tu ler alkisahnya nape aku plan utk tukar kad IC...

So, sabtu lepas aku pun pegi JPN Putrajaya dengan ditemani anakanda Arianna...senang sket bawa si Yana ni sebab tak banyak karenah..dia akan ikut je bontot aku, tak macam Meera dan Amar yang akan paksa aku lak ikut kehendak diorang...

Aku sampai JPN dah dekat kul 9.30am. sampai kat aras 2, aku terus ambil nombor..aduh, nombor aku ke 0123 walaupun baru 30 minit kaunter dibuka.


Risau gak takut lama sangat nak settle, sian lak kat Yana sebab selalunya dia tido time tghr ni... Tapi, alhamdulillah, tak sampai 15 minit melepak, nombor aku dipanggil. Lepas buat pendaftaran, tukar alamat, bayar RM10, Cik kaunter tu suruh aku pegi kaunter ambil gambar.. aku cakap yang aku nak guna rekod gambar lama je..dia cakap takleh sebab gambar tu rekod 2003, dah lama sangat..

huahua..tak bestnyer sebab aku tak ready nak ambil gambar pun..tapi, dah arahan..aku pun tunggu di depan kaunter ambil gambar..ramai gak org tgh tunggu..dlm 30 minit menunggu, nombor aku dipanggil...Cik kaunter tu snap gambar aku dua kali.then, dia tanya okay tak? aku tengok gambar aku masam giler...tapi segan lak nak suruh dia snap lagi skali. Hmm, nak buat camner, mmg tu rupa aku...walaupun tak cantik manis macam yg diidamkan, tapi aku bersyukur sekurang-kurangnya aku punya cukup panca indera...Alhamdulillah..

Then, Cik kaunter tu cakap aku boleh dtg collect kad aku next monday..jadi, total masa aku spent kat JPN utk buat kad baru hanya ambil masa 50 minit je..Syabas buat warga JPN kerana berjaya memberi servis yang memuaskan..

Jadi, hr ni memandangkan aku cuti sempena Cuti Keputeraan Yang Dipertuan Besar Negeri Sembilan, aku ambil peluang ni utk collect kad aku..aku hanya ambil masa 5 minit dr ambil nombor hingga dapat kad baru aku...memang good service JPN!!

Dan ini le hasilnya, kad IC baru aku....huuwaa, aku dah tua!!!!!

IC lama yang dah rosak..tahun 2003. Mana lebih okay? Yang lama or baru?hehe

Sebelum balik, ada upah utk Yana yang berperangai baik sepanjang menemani aku 2 hari berurusan di JPN ni... actually, playground kecil ni ada kat aras 2 JPN..Yana asyik jeling je playground ni dari hari sabtu lepas lagi sebab dia teringin nak main, tapi dia tak berani nak request sebab takut mama marah...so, hari ni mama bagi main..




Utk Yana, thanks sebab teman mama! mama sayangggg awak....

No comments:

Renungan sejenak

Usaha yang bersungguh-sungguh pasti akan membuahkan kejayaan kecuali dengan takdirNya; yang terselindung seribu satu hikmah disebaliknya.