Tuesday, March 26, 2013

Syurga anak-anak di Kid'z Paradise (23.3.2013)

Tahun ni, hadiah besday utk anak-anak lain sket..amar pilih utk spent one day kat Kid'z Paradise di The Mines. Memandangkan otak aku kurang segar utk berkata-kata, let's the pictures tell the story....

Ni gambaran sebelah kanan bahagian dlm kid'z paradise... bila masuk je entry, sebelah kanan (yg dibulatkan)  adalah ruang 'main pasir'

Ni pulak gambaran sebelah kanan entry yg penuh dgn pelbagai jenis indoor game

Kitorang ambil port paling hujung sekali di tempat 'main pasir'...(mama yg lebih bergambar, anak2 sket pun tak heran dgn kamera)

Nana tgh enjoy...

 Amar tgh leka bermain...  belakang dinding yg jalur2 tu adalah entry ke Kid'z Paradise...so, dr entry tak nampak le anak2 aku... tp, dr luar Kid'z Paradise nampak anak2 aku le dulu..aku rasa macam dlm zoo lak..org tgk dr luar cermin..huahua..

 Bapa mithali, melayan anak2..

 Mama dah terjelepok tepi cermin.... boring gile tunggu diorang main pasir tu..

Maktam pun kena layan diorang main (Maktam ni sebenarnya sorang lagi adik aku..Aishah, anak ke-6 dr 10 beradik, saje dia dtg bercuti ke KL)

Mmg banyak alatan permainan yg disediakan...

Actually, benda 'pasir' ni mcm beras yg disalut... 

Meera mmg x kisah langsung kat org lain...


Belakang cermin tu adalah ruang legar The Mines..so, sepanjang sejam kat ruang 'pasir' tu le aku rasa mcm dlm zoo sbb ramai org tgk kitorang dr luar...hehe

Lepas puas main pasir, diorang belasah pulak kat sini...meera dlm keta putih tu (nampak rambut je), amar lak yg tgh berdiri kat atas tu...

Yana belek bola..comel ke?

Mmg banyak bola2 tu..

Sampai tenggelam meera yg tembam tu..

Si bapa tgh monitor anak2 bermain...

Saya dan Aishah...(ada rupa kakak adik tak? hehe..)

Yana taknak kalah ngan kakak dan abg...

Ready nak lompat...1, 2, 3!!!!

Mama n abah nak posing gak...hehehe...

Beruang ni berpusing sebenarnya...

Time baik Amar n Meera..., kalau time tak baik, jangan harap le diorang nak main sekali...

Benda ni berpusing gak...

Kereta buaian...

Main bongkah lak dlm sangkar ni ... parents pun leh masuk teman anak2...

Amar nak gayut kat bola ni..tapi, x berani...

Kereta ni pun dibelasah meera..

Ni ruang kat belakang papan lungsur tu, ramai org tak perasan ada ruang ni..so, dah penat menunggu, aku n Aishah lepak kat ruang ni sambil tgk Yana n Meera main buaian ni...boleh baring2 lagi sbb org tak nampak pun...

Trampolin ni mmg jadi favourite Yana....

Kitorang masuk Kid'z Paradise ni pukul 4 ptg sbb En faiz keje pagi tu.... pukul 9 mlm baru anak2 berjaya dikeluarkan dr tempat tu..itupun, lepas dipujuk, diugut dan mcm2 lagi...kita yang menunggu ni jadi penat sangat, lapar lak tu... tapi, bagi bebudak ni...ituler syurga dunia diorang....

Keluar je dr situ, aku terus cari KFC sbb kebulur sgt...on the way balik, Yana dah tertido kepenatan dlm keta.. and bila aku tanya best tak hadiah harijadi ni? amar n meera response..best sangat!!!!! 

Kalau korang nak tahu detail psl tmpt ni, boleh tgk kat http://www.kidzparadise.com.my/. Yg best nye, kita boleh keluar masuk kalau nak pegi tandas, solat, etc..asalkan, tag kat tangan tu tak hilang...n utk each kids, dibenarkan 2 penjaga utk masuk percuma...kalau anak aku 3 org, aku boleh bawa 6 org utk jaga dgn percuma..okay le kan???

No comments:

Renungan sejenak

Usaha yang bersungguh-sungguh pasti akan membuahkan kejayaan kecuali dengan takdirNya; yang terselindung seribu satu hikmah disebaliknya.