Tuesday, May 24, 2016

Layan Mee Ketam di Parit Tiga Puluh, Kuala Kurau

Masa cuti kat kampung haritu, aku sempat ajak adik aku gi pekena mee udang dan mee ketam di Gerai Parit Tiga Puluh, Kuala Kurau.

Sebelum ni, dah ramai kawan2 aku tanya pasal tempat ni. Tapi, aku tak dapat nak komen sebab tak pernah jejak walaupun tak jauh dari rumah aku. huhu.. 

Kedai ni dibuka dari pukul 10 pagi hingga 10 malam. Isnin tutup yer.. abaikan yer kain rentang yang agak lusuh..)-

Lokasi gerai tu betul-betul kat tali air ni

Ruang parking agak banyak gak

Excited anak-anak aku tengok anak ikan todak dalam sungai tu

Kedai ni ada dua ruang. Ni ruang sebelah kiri dapur.

Dapur betul-betul kat kain rentang tu

Ni pulak ruang sebelah kanan dapur. Masa kitorang datang tu dlm pukul 12 tengahari lebih, ruang ni agak penuh. Mungkin sebab ruang ni lebih selamat sebab ada pagar kat sekeliling

So, kitorang duduk le ruang sebelah kiri tu. ruang ni open sikit..bahaya kalau anak kita jenis hiperaktif..kang ada yang terjun dalam sungai belakang tu...huhu

Anak sedara aku sedap je tido walaupun tengah panas..hikhik. Mak dia keje, so, kitorang culik anak dia bawa sini. 

Kat depan gerai tu, ada gerai kecil jual air tebu dan air kelapa..pergghhh, sedap woi layan air ni masa tengah panas2 terik ni.. tengok betapa nikmatnya adik aku sedut air tu, bini kat sebelah pun dia tak peduli..kihkih

Tu menu-menu yang ada.. yang goreng2 ada selepas pukul 3 petang. 

Ni yang kitorang order. Mee udang biasa RM4.50 jer. Mee ketam  tu RM16. Harga mee ketam ni ikut saiz ketam. Masa kitorang datang, semua saiz ketam besar2..

Rasa? Hmmm... Ketam tu memang fresh..manisssss sangat isi ketam tu. Mee tu sesedap rasa ;)

Belangkas hidup pun jual kat sini.

Ni lak ketam nipah hidup, RM70 sekilo..

Untuk yang nak mencuba, sila ler ke tempat ni.. 


No comments:

There was an error in this gadget

Renungan sejenak

Usaha yang bersungguh-sungguh pasti akan membuahkan kejayaan kecuali dengan takdirNya; yang terselindung seribu satu hikmah disebaliknya.