Thursday, July 14, 2016

Salam Aidilfitri 2016

Alhamdulillah...sekali lagi diberikan peluang untuk menikmati keindahan Ramadhan dan Syawal.

Tahun ni, cuti raya panjang sket sebab hari raya jatuh pada tengah minggu. So, hari Ahad kami sekeluarga bertolak balik Parit Buntar. Alhamdulillah, perjalanan lancar jer maybe sebab ramai orang dah mula balik kampung hari Jumaat dan Hari Sabtu. Aku stay Parit Buntar sampai hari Selasa. Dalam pukul 8 pagi kami bertolak ke Kota Bharu guna laluan Kuala Kangsar-Gerik-Jeli. Alhamdulillah, perjalanan kali ni pun lancar cuma slow sket di area Jeli.

So, pagi Syawal kami tahun ni di sambut di bumi Darul Naim.

Keluarga kecil kami.
Takde tema spesifik tahun ni. Lebih kurang warna maroon n coklat ler.. 

Riang raya hari raya

Abah, ma dan anak-anak kandung

Tokbah, tokma dan cucu-cucu

Womans and girls only

Cinta hati saya

:)


Bukan kemain lagi si abang dok wefie dengan adik-adik

Hari raya kedua lak..tema biru. Tak sempat bergambar, ni wefie dalam keta masa on the way nak gi beraya

Gambar watsup dari adik saya.. gambar my family di Parit Buntar. 
Masa ni pagi raya, ada 6 orang je adik beradik aku dalam gambar ni. Baki 4 orang beraya di rumah mertua, abang sulung di Slim River, Kak Tikah di Sungai Petani, aku di Kota Bharu dan adik aku, Acik di Taiping. Baris belakang tu semua 3 adik aku yang baru kahwin dengan pasangan masing-masing, Tinggal adik bongsu aku je yang still single..hihi

Ni lagi gambar dari Parit Buntar, hari raya kedua. My big brother dah sampai dari Slim River.. 

Awal pagi hari Ahad berikutnya, kami bertolak balik ke KL guna laluan LPT2. Alhamdulillah perjalanan dari Kelantan ke Terengganu lancar. Tapi, masuk je highway Kuantan-KL, dah mula slow..dari Lanchang ke Gombak dah macam siput je jalan...bersabar je lah...kebas punggung dalam keta.. huhu. nama pun raya kan..hmmmm

Untuk semua, mohon maaf zahir batin sekiranya ada salah dan silap. Selamat hari raya dan semoga kita diberi kesempatan untuk bertemu Ramadhan tahun hadapan..InsyaAllah..





No comments:

There was an error in this gadget

Renungan sejenak

Usaha yang bersungguh-sungguh pasti akan membuahkan kejayaan kecuali dengan takdirNya; yang terselindung seribu satu hikmah disebaliknya.