Tuesday, November 24, 2015

November Event 2 _ Konvokesyen Ameera

Cepat je masa berlalu kan.. dalam x sedar, anak dara aku ni dah nak masuk sekolah rendah tahun depan..

15hb November yang lepas, majlis konvokesyen Ameera sempena tamat alam tadika..
Disebabkan nak attend gak majlis konvokesyen ameera, lepas habis majlis tunang esah 14hb tu, aku terus amik bas balik ke KL pukul 12 malam tu. Dek penat seharian dengan urusan majlis esah tu, aku terus terlelap bila bas mula berjalan..yana lak mmg dah tertidur dari rumah mak aku. Masa aku kejutkan dia nak gi bus stop tu pun, dia mamai2 jer.. aku tersedar bila bas sampai Hentian Jalan Duta. Sampai TBS dalam jam 4.30 pagi, aku call en husband tapi tak berangkat. Huhu..mesti en husband tidur mati ni..

Aku ngan Yana pun jalan2 kat TBS tu sambil tengok gelagat org. Semua kerusi dan ceruk2 kat TBS tu penuh ngan org tidur. Macam2 gaya lak tu..hihi.maklumler baru pukul 4 lebih kan, sure semua orang mengantuk..  Yana tanya aku nape semua orang tido sini, mereka tak ade rumah ke? Hihi...
Aku bawa Yana masuk kedai 7 eleven tp semua meja kecik tempat org lepak minum dlm 7 eleven tu penuh..so, aku gi KKMart. Mujur ada meja kosong. So, aku lepak situ sambil pekena kopi.. yana lak request nak makan maggi. Aku okay je ler sbb kesian dia kesejukan.. dapat pekena maggi panas, memang ummppphhh!!!

-         


Dlm masa tu, aku try call en husband lagi. Lepas cubaan kali ke 20 kot, baru ler suara hubby angkat call aku.. dalam kul 5.30 pagi, baru ler en hubby sampai amik aku n yana.. sampai rumah jer, aku terus sambung pengsan..hihi

Sedar2, hubby kejut aku. Rupanya, dah pukul 10 pagi.. Hubby ajak gi Seremban utk majlis akikah anak kawan. Aduhh...kelam kabut le aku bersiap. Habis majlis dalam pukul 1 petang, kitorang terus rushing balik ke Bangi.. hujan lak lebat.. mmg x sempat ler kalau nak balik rumah sebab majlis konvokesyen meera start pukul 2 petang. Dek dah lambat, aku siapkan meera dalam kereta. Sampai sekolah meera jam 2.05 ptg. Kerusi tetamu semua dah penuh, huhu....terpaksaler kitorang ambil kerusi tambahan dan dok tepi tangga..xpelah, yg penting boleh nampak meera buat persembahan dan naik pentas..

Persembahan lagu 'Teman Sejati'dari kelas ameera. 

Tengah beratur nak amik sijil konvokesyen

Lor...nape serius je meera? 

Gambar kenangan semua student 6 tahun.. tapi, mmg susah nak manage budak2 ni bergambar..
nampak tak yang mana satu meera?

Haa..tu dia!!! barisan kedua dari bawah..no 2 dari kiri..


Tahun depan tinggal yana sorang kat tadika sebab meera dah masuk sekolah rendah. Risau je rasa sbb yana ni angin dia pelik sket.. tahun ni jer, dia sekolah sampai bulan 7 jer..pastu, dia xnak gi sekolah dah.. kena paksa pun, dia buat dek jer..bibik pun pening bila yana mengamuk kat depan sekolah x nak masuk sekolah.. haih, macam2 ragam anak2 ni.. Hopefully, Allah permudahkan semuanya tahun hadapan..

Mula-mula yana takut nak bergambar dengan maskot ni..lepas dipujuk, baru ler dia mahu..

Untuk meera, mama doakan akak sukses di alam sekolah rendah. J



No comments:

Renungan sejenak

Usaha yang bersungguh-sungguh pasti akan membuahkan kejayaan kecuali dengan takdirNya; yang terselindung seribu satu hikmah disebaliknya.