Monday, June 27, 2016

First day urus anak gi sekolah lepas bibik balik kampung

Semalam, Ahad-25.6.2016, bibik dah selamat balik ke kampung dia di Wonosobo, Jawa Tengah...
Walaupun anak-anak sedih sebab bibik dah takde untuk tolong diorang tapi diorang faham yang bibik kena balik sebab nak jaga anak dan cucu bibik. Dari dua bulan lepas aku dok set mind anak-anak supaya diorang kena ready untuk kehidupan tanpa bantuan bibik...

So, hari ni anak-anak mula ler belajar mengenal 'transit' dan 'daycare'. Baju untuk sekolah petang , beg sekolah dan kasut semua kena prepare dan letak di pusat transit untuk si abang dan si kakak. Yana pula, set pakaian untuk tukar lepas habis sesi sekolah tadika. Kelam kabut sket le aku pagi ni, tapi Alhamdulillah semuanya lancar.. maybe sebab anak-anak bangun awal untuk sahur, so terus boleh mandi dan bersiap.

En suami pun banyak bantu pagi ni. Terima kasih bang... :)
Hopefully hari-hari seterusnya lancar buat kami sekeluarga..

Untuk bibik Kasiyam, terima kasih atas perkhidmatan yang cemerlang selama tiga tahun ni. Anak-anak semua sayang bibik...





InsyaAllah, ada rezeki kita bertemu lagi ye bik..



2 comments:

mamacupie / Fatihah Pauzihal said...

teringat jumpa bibik last day ri tu sblm balik KB. Tengok bibik nangis, kita pong jadi sedih tetiba. Tapi bibik memang cemerlang!

af-aziey said...

Bibik sayang che long sebab dapat makan best2 bila che long datang bangi...hihihi..

Renungan sejenak

Usaha yang bersungguh-sungguh pasti akan membuahkan kejayaan kecuali dengan takdirNya; yang terselindung seribu satu hikmah disebaliknya.