Wednesday, October 2, 2013

Celebrate besday di Gold Coast Morib

Voucher utk pakej cuti2 di Gold Coast Morib (GCM) ni dah lama aku beli..x silap aku bulan jun yg lepas kot..

Asalnya, aku plan nak pegi tmpt ni bulan november depan..tapi, tetiba dlm pertengahan bulan september yg lepas, en faiz ajak utk pegi tmpt ni masa besday aku iaitu 29hb september.
So, aku pun booking utk that date..family cikun n ayu pun join sekali..

Aku bertolak dr bangi dlm kul 11 pg and sampai pantai Morib kul 12tghr. Dsbbkan awal lagi, kami lepak kejap di pantai morib sambil mengisi perut.

Then kami gerak ke GCM. Jarak pantai morib n GCM ni dlm 5 km gak.. sampai kat hotel, receptionist inform yg kunci bilik bo ambil kul 3pm..lambatnya!!!! Aduhh..so aku bw anak2 jln2 tepi pantai....

Angin kuat sangat..best wooo...:)

Anak2 mmg x bg mama n abah nak berdua2an..huhuhu

Sempat lg budak2 ni main pasir

Tu diaaa....ramai lak org queue nak ambik kunci....

Ni dia bilik aku..bilik no 1210. Siap katil bertiang lg..hihihi, boleh ler aku buat tarian tiang kan..oppppssss..hehehe

Tv pun besar gak..(sila abaikan hiasan sampingan tu :))

Balkoni pun ada set kerusi...

View dr balkani bilik aku (site kiri)

View dr site kanan..not bad kan...

Haa..ni yg terbaik..private jakuzi di setiap bilik..Best woo...(sila abaikan 2 model tu...x cukup umur lg tu..hihihi) 

Nampak je kolam air tu, anak2 dah melalak nak main air...mera n yana mmg enjoy main air...mera mmg dah hilang fobia kolam air, malahan terlebih berani lak.. aku yg asyik menjerit panggil dia..huh, mesti org lain kata aku garang...

x kisahler org nak kata apa, yg penting anak2 selamat..huahuahua... amar lak x berani nak naik gelungsur tu...setakat main kat tempat cetek je ler.. terbalik lak sifat anak lelaki n anak perempuan aku...(sambil garu kepala konfius...)

Sesi melayan anak2 main air..

Mera nak ikut gak gaya abah...

Abah n mera tgh enjoy..amar lak tgh kecut perut tu....Hihihi...

Huhuhu..besttttt...i like this picture!

Tu ler budak terlebih berani... lbh 10 kali gak dia naik benda ni...

Mlm tu, kitorang dinner di restoran Juvita Seafood. Okay gak ler.. cuma x sempat nak amik gambar dek sibuk melayan anak2...

balik hotel,  aku terus siapkan yana n mera utk tido. Dlm sibuk2 tu, tetiba aku dgr org nyanyi lagu besday dr luar bilik...huuwaaa..rupa2nya En faiz buat surprise le plak...terharunya saya....

Malunya I....hihihihi...kek chocolate brownies tu dari secret recipe. Sedap!!!!

Thanks kekawan!!!!

Thanks kekawan sbb sudi menceriakan hari jadi I...hihihi...

Esoknya, dlm kul 8pg, kami turun breakfast. Makanan yg disediakan pun best, banyak pilihan dan berbaloi le jugak..
lepas kenyang melantak, kami naik bilik and tukar baju mandi..kali ni mmg main air puas2...kul 11pagi, kitorang naik bilik untuk kemas barang sbb kul 12tghr dah kena checkout...

Lepas checkout, kami bertolak balik..sampai area banting, kami singgah jap Kerepek House utk memborong kerepek.. then, terus balik Bangi...selamat tinggal GCM, semoga kita ketemu lagi di lain masa...:)


5 comments:

mamacupie / Fatihah Pauzihal said...

Sampai ahti Mira tak bawak che long.... huhuhu (sori ye sebab Mira jer yg berani so che long buh nama Mira jer... hahahhaah)

farah fauzi said...

happy birthday kak azie...love u till jannah

af-aziey said...

Tq farah..:) luv u all too...

af-aziey said...

Azie plan nak beli voucher utk gold coast ni lg...
Leh bw ma n cupie main air skali...
Berbaloi gak dgn harga RM168 tu...
Ok tak?

Pengedar Shaklee Shah Alam | Pengedar Vivix Shaklee said...

wah gambar2 pon cantik belaka... memang teringin nak pegi ni. google sampai jumap blog cik pula. berbaloinya harga tu. siap jakuzi tuu

Renungan sejenak

Usaha yang bersungguh-sungguh pasti akan membuahkan kejayaan kecuali dengan takdirNya; yang terselindung seribu satu hikmah disebaliknya.