Thursday, October 17, 2013

Aidiladha di perantauan...:(

Boleh ke kata di perantauan? hehe...boleh ler kot yek....sbbnya aku beraya di rumah sendiri di Bangi, bukannya di kampung En Suami (Kelantan) or kampung aku (Perak)..

Raya haji tahun ni patutnyer turn balik Kelantan...tapi, MIL cakap xpayah balik ler sbb cuti satu hari je..lagipun cuti aku n En Suami pun dah tinggal nyawa2 ikan je...hehe..so, kami pun beraya je di Bangi..temankan makcik sebelah yg aku anggap sebagai mak ke3 aku..leh ke gitu?hehe..aku dah hidup berjiran dgn makcik Rasimah ni dah lebih 6 tahun..memang baik sangat sampaikan masa aku bersalin meera and nana, makcik ni ler yg tolong basuhkan uri anak aku. makanan tu x payah ceritaler, selalu gak dia hantar makanan kat aku yg tak berapa rajin nak masak ni..hehehe...so, x salah kot aku anggap makcik Rasimah ni sbg mak aku ke3 selepas mak aku n MIL aku..

Berbalik pd citer sambutan raya kami...pagi2 anak dah bangun..then, kami gi solat raya sama2 kat surau depan umah aku..rupanya, ramai gak jiran2 aku yang x balik kampung. semua beraya di rumah sendiri je sbb cuti yg terhad... senasib le yek...hehehe

Meera n nana posing before gi solat raya

pastu, kami join program korban...tahun ni 4 ekor lembu jer..anak2 excited giler tgk lembu..huhuhu

lepas setel korban, aku gi beraya rumah makcik Rasimah...lepas le jugak rindu kat mak aku bila beraya ngan makcik Rasimah ni..huhuhu (mode: sedih :) ).

sekor dah tumbang..kali ni en suami pun join masa nak tumbangkan lembu tu..

2 ekor tgh gabra tunggu turn....

q
sempat lagi meera posing tengah2 padang tu...huhuhu..tudung dia hilang dah tu..

Sebahagian geng2 wanita yg membantu.. yg paling depan tu ler makcik rasimah@aka mak ketiga aku...aku snap gambar ni masa aku tgh potong bawang.. aku sempat potong bawang kejap je sbb nana dah melalak nak tidur..huhuhu

utk raya, aku masak simple2 jer.. puding milo oreo, mee bandung... selebihnya, En Suami beli satay..tu jer ler..

Puding milo oreo..

Anyway, u olls camner? meriah ke raya korang? Selamat hari raya aidiladha dr aku n keluarga...

2 comments:

Seri Selaseh said...

Untung dpt jiran baik camtu ye. Tu pon kira rezeki Allah gak. Rezeki bukan dlm bentuk harta.

AF-aziey said...

betul tu Seri Selaseh...
Saya bersyukur sgt dihadiahkan olehNya jiran macam tu..mmg susah nak dpt jiran macam tu kat bandar ni...
semoga Allah mudahkan rezeki saya dalam pelbagai bentuk..InsyaAllah...

There was an error in this gadget

Renungan sejenak

Usaha yang bersungguh-sungguh pasti akan membuahkan kejayaan kecuali dengan takdirNya; yang terselindung seribu satu hikmah disebaliknya.