Wednesday, December 11, 2013

Icon bisnes online pilihan Af-Aziey


thevoicedesigns.blogspot.com
Mmm..actually, agak susah bagi aku untuk tulis entry pasal tajuk yang diberi ni…tambahan lak definisi icon tu agak sukar untuk aku definisikan… dan aku rungkaikan definisi icon ni sebagai seseorang yang menjadi inspirasi aku untuk berblogging seterusnya untuk berbisnes online sekiranya serunya tiba suatu hari kelak.

Kesukaran ini juga disebabnya factor aku masih di kategori junior dalam dunia online ni..walaupun blog ni dicreate pada tahun 2008 (5 tahun yang lalu), tapi blog af-aziey.blogspot.com ni kurang aktif pun sebelum ni disebabkan kesibukan kerja. Buktinyer, tengokler statistik entry aku …

Dalam tempoh 2008 hingga 2011,  komitmen kerja menjadi keutamaan aku mengetepikan kehidupan aku dan keluarga.. Tengokler tahun 2010, langsung aku tak update apa-apa di blog ni.. 



Kemudian aku pindah kerja pada Mac 2012. Bermula detik ini, aku mendapat semula kehidupan aku..aku ada masa yang cukup untuk keluarga, anak2 dan diri aku..dan turut ada masa untuk menjenguk blog aku..

Kenali dulu pencipta blogspot

Sebelum aku jawab soalan task 3 ni, aku nak slotkan citer pasal mamat Evan Williams. Jom kenali sedikit mamat ni..Evan Williams yang lahir pada 31 Mac 1972 di Nebraska, merupakan pencipta Blogspot yang merupakan situs blog pertama, yang kemudiannya dijual kepada Google pada tahun 2005 seharga Rp 400 milliar. Awalnya bernama Blogger dan kini lebih dikenal sebagai Blogspot. Williams ni juga adalah pencipta Twitter.

http://rockypanjaitan.blogspot.com/2010/03/siapakah-pencipta-blog.html
Kenapa mengenali mamat ni penting bagi aku? Sebabnya, kalau takde mamat ni, maybe aku tak kenal dunia blogger kot..hehe..so, aku rasa wajar semua blogger yang menggunakan domain blogsot macam aku ni perlu mengenali si mamat ni..

Icon Pilihan Af-Aziey

Dan untuk menjawab soalan task 3 ni, aku nak kenalkan seorang insan yang aku kenali dalam dunia blogger. Maybe insan ni hanya insan biasa bagi korang, tapi… kalau tiada insan ni, aku takkan mengenali dunia blogger ni dengan lebih jauh…Meh aku kenalkan sapa Mr Online yang menjadi Icon aku..

 www.mediarcorp.com 
Hehe..diperkenalkan tidak lain dan tidak bukan, blogger terkenal…Mr Ben Ashaari!!! (announcement ala-ala anugerah skrin yer..)


Sejak berubah kerja Mac 2012, skop kerja yang berubah juga menyebabkan aku terdedah pada dunia teknologi.. kerja harian aku memerlukan aku banyak menggunakan khidmat carian Mr Google..dan akhirnya, dalam menggoggle mencari maklumat berkaitan kerja, aku dijodohkan bertemu dengan blogger bernama Ben Ashaari..

Kenapa Ben Ashaari menjadi icon aku? Ni jawabnya…











Antara iklan yang ditempek di blog ben ashaari...hmmm, banyakkan?
Teruskan impian abg ben..semoga berjaya suatu hari kelak!!!

Buat masa sekarang, belum sampai lagi seru untuk aku terjebak dalam dunia bisnes online  sepenuhnya.. biarlah blog ni sekadar catatan santai aku untuk tatapan anak2 kelak..sampai seru nanti, aku akan berguru lebiuh dengan abg Ben..boleh yek abg ben??? Bila sampai seru untuk besbiz Shaklee, aku akan berguru lak dengan otai2 Shaklee macam list penganjur/sponsor di bawah ni….

Contest iPhone 5s – Revolusi Bisnes Online ini dibawakan untuk anda oleh Wanita dan Ibu Bisnes Online Dari Rumah dan Pengedar Shaklee Terbaik Malaysia. Contest ini ditaja olehMamaSihat.Com bersama Kumpulan Pengedar Shaklee di bawah Rangkaian Pengedar Shaklee Malaysia yang menyediakan kepakaran dalam Set Kesuburan Shaklee untuk ikhtiar hamil, Set Kehamilan Shaklee untuk ibu mengandungSet Bersalin Shaklee untuk ibu berpantangSet Penyusuan Shaklee untuk ibu menyusuSet Kurus Shaklee untuk Slimming, disamping pelbagai Produk Shaklee lain untuk mengatasi pelbagai maslah kesihatan seperti ESP ShakleeVIVIX Shaklee, juga VIVIX Shaklee untuk ikhtiar berhenti merokokdanVIVIX Shaklee untuk ikhtiar hindar DiabetesSet Anak Pintar Shaklee untuk membantu tingkatkan prestasi pelajar sekolah dan juga kolej. Sekiranya anda berminat, boleh Daftar Ahli Shaklee dengan Pengedar Shaklee Terbaik di sini.



2 comments:

Ben Ashaari said...

Terharusaya. Terima kasih atas penghargaan ini :)

Aziey said...

Semoga abg ben terus berkarya dalam dunia blogger dan menjadi sumber inspirasi pada mereka yang lain.

Renungan sejenak

Usaha yang bersungguh-sungguh pasti akan membuahkan kejayaan kecuali dengan takdirNya; yang terselindung seribu satu hikmah disebaliknya.