Sunday, November 29, 2015

Novel DONA KARAN PENANG – Tahniah buat novelis Fatihah Pauzihal

25 – 29 November yang lalu telah berlangsung Ekspo Buku Malaysia bertempat di PWTC, KL. Mungkin pada kita Ekspo macam ni adalah biasa. Tapi, bagi kakak iparku, Ekspo kali ni amat istimewa sebab novel terbaru dia berjudul DONA KARAN PENANG dilancarkan pada pesta buku ni.

DONA KARAN PENANG 

Nama sebenar kakak ipar aku aka Kak Ah ni Siti Fatihah Bt Pauzihal-Ali, manakala nama pena dia adalah Fatihah Pauzihal. Sebenarnya Kak Ah ni memang minat menulis dari kecil. Novel DONA KARAN PENANG ni adalah novel ketiga beliau selepas novel Nurul Laila Suria dan Lavender dari Rochester.
-          
Novel Nurul Laila Suria dan Lavender dari Rochester.

Selain tu, ada gak cerpen beliau yang diterbitkan melalui buku Antologi Cerpen - Kisah Cinta Seribu Wajah. Cerpen ‘Mengenangmu’ ni pasal real story kisah hidup kak ah masa kehilangan arwah suami. Memang best dan menyentap emosi! 
-          
Kisah Cinta Seribu Wajah

Sempena pelancaran ni, kak ah diminta untuk hadir ke Booth Jemari Seni pada 28 November 2015 bagi sesi bertemu pembeli/peminat... Disebabkan husband kerja sabtu tu, jadi aku tolong hantar Kak Ah dan husband lak akan amik lepas Kak Ah selesai sesi bertemu peminat. Sebab nak elakkan jam, kitorang keluar awal dalam pukul 9 pagi. Alhamdulillah, walaupun keta banyak tapi jalan masih lancar. Kitorang sampai PWTC dalam pukul 9.45 pagi.. Kali ni, aku bawa Amar dan cupie (anak Kak Ah) je. Yana dan Meera kena tinggal di rumah dengan tokma diorang...menangis2 yana dan meera nak ikut. Tapi, kalau aku bawa diorang, aku risau aku jadi hulk je nanti..huhu

Sampai tapak Ekspo, Amar terus cari booth gempak starz sebab nak cari komik favourite dia. Dah dpt komik dia, dia terus ajak balik. hmm...boleh gitu?  

Lepas pusing semua booth, kitorang pergi booth Jemari Seni. Jam pun dah pukul 11 pagi..Kak Ah dah kena mula bertugas.. Amar lak terus cari tempat duduk dan mengadap komik dia..

Tengok tu..amar terus mengadap komik jer.. cupie lak dok layan gajet..

Booth Jemari Seni milik JS Adiwarna Publications & Distributions Sdn Bhd

Banner Jemari Seni

Kak Ah memulakan sesi sain autograf pada buku Novel Dona Karan Penang.. berdebar-debar tu..hihi

Antara buyer awal yang beli Novel Dona Karan Penang hari tu.. thanks dear sebab support my sis..:) 

Another buyer.. thanks dear :)

Novel DONA KARAN PENANG di ruang buku TERBAHARU... fresh dari kilang gitu!!

View dari luar.. masa ni awal lagi, dalam pukul 10 pagi lebih...masih belum sesak.

Pengunjung dah mula ramai...

EKSPO BUKU MALAYSIA, 25-29 November 2015. 


Dalam pukul 11.30, aku terus gerak balik sebab takut jalan makin jem kalau gerak lambat.

Untuk Kak Ah, tahniah sempena pelancaran novel ketiga ni. Untuk rakan yang berminat, novel ni mula dipasarkan bermula esok (1 Disember 2015). Jadi, boleh ler dapatkan novel ni di kedai buku berdekatan yer... J




2 comments:

mamacupie / Fatihah Pauzihal said...

tenkiu adik iparku.
tanpa sokongan semua tak tahulah macam mana...
tenkiu so much. Luv u!

af-aziey said...

Luv u too..
Yang penting Kak Ah kena masak sedap2 utk saya, suami saya (a.k.a adik kesayangan Kak Ah tu) dan anak2 sedara Kak Ah yer...hehehehe

Renungan sejenak

Usaha yang bersungguh-sungguh pasti akan membuahkan kejayaan kecuali dengan takdirNya; yang terselindung seribu satu hikmah disebaliknya.